Mor/Turuncu Reçete

Altınordu
İstikamet Ecz
0452 233 84 29
Eğitim Araştırma Hastanesi Poliklinik Karşısı

Uğur Ecz
0452 214 78 31
Uzunisa Durağı Yanı

Ulus Ecz
0452 234 42 12
Karşıyaka Mah. Kuğukent Sapağı Elit Fırını Karşısı

Fatsa
Meltem Ecz
0452 423 47 70
M.Kemal Paa Aile Salk Merkezi Kars

Ünye
Tepe Ecz
0452 324 76 06
zel akrtepe Hastanesi Yan

Ziyaretci İstatistiği
mod_vvisit_counterBugün273
mod_vvisit_counterDün1137
mod_vvisit_counterHafta3960
mod_vvisit_counterAy28453
mod_vvisit_counterToplam2861042

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 21.09.2017 tarihinde www.sgk.gov.tr adresinde yayımlanan 2016/2. Dönem İlaç Geri Ödeme Komisyonu Kararlarına İstinaden Bedeli ödenecek İlaçlar Listesinde Ve Hasta Katılım Payından Muaf İlaçlar Listesinde yapılan düzenlemeler hakkında  konulu duyuru ile;

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereği oluşturulan Sosyal Güvenlik Kurumu İlaç Geri Ödeme Yönetmeliği’nin 5-(g) ve 7-(e) maddelerine dayanılarak İlaç Geri Ödeme Komisyonu çalışmalarını tamamlamış olup, alınan kararlara yönelik yapılan düzenlemelerin 08.09.2017 tarihli, 30175 sayılı Resmi Gazete’de Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ olarak yayımlandığı,

Söz konusu İlaç Geri Ödeme Komisyonu Kararları gereği, Sağlık Uygulama Tebliği eki Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesi ve Hasta Katılım Payından Muaf İlaçlar Listesinde yapılan düzenlemelerin ekte yer aldığı ve yürürlük tarihinin 23.09.2017 olduğu bildirilmektedir.

Kurum duyurusu ve ekleri, duyurumuz ekinde yer almaktadır.

Kurum duyurusu için tıklayınız.

Ek-4/A listesine ilave edilen ilaçlar listesi ve Ek-4/H listesine ilave edilen ilaçlar listesi için tıklayınız.

Ek-4/D listesinde yapılan düzenlemeler için tıklayınız.

 

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 19.09.2017 tarihinde www.sgk.gov.tr adresinde yayımlanan duyuru ile;

“Kurum tarafından yürütülen ve işletilen MEDULA uygulamalarından; MEDULA Hastane ve MEDULA Eczane uygulamalarımızda aşağıda belirtilen zaman dilimlerinde hizmet kesintisi yaşandığı,

Hizmet verilemeyen süre zarfında Sağlık Uygulama Tebliği’nin 1.7.2 – maddesinde yer alan “MEDULA sisteminden kaynaklanan nedenlerle provizyon alınamaması” başlığı altında; “(1) Kurum Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü yetkililerince imzalanacak bir tutanak ile tevsik edilmesi kaydıyla MEDULA sisteminden kaynaklanan arıza nedeniyle hasta takip numarasının alınamadığı süre zarfında Kurum sağlık yardımlarından yararlanma hakkının olduğunu yazılı olarak beyan etmek veya belgelemek suretiyle müracaat eden kişilerin sağlık hizmetleri Kurumca karşılanır. Daha sonra yapılan sorgulama sonucu bu kişilerin müstahak olmadığının tespit edilmesi halinde, tedaviye ait fatura bedeli ilgili sağlık kurumuna/kuruluşuna ödenerek gerekli yasal işlemler Kurumca yürütülür.” hükmüne istinaden Manuel reçete ve Manuel işlemlere izin verileceği bildirilmektedir.

Sorun yaşanan zaman dilimleri ise şu şekildedir;

16.09.2017 22.50 - 23:30
17.09.2017 11:00 - 14:00
18.09.2017 08:00 - 08:30
18.09.2017 09:00 - 09:45
18.09.2017 15:00 - 15:40 (hizmet kayıt TİTUBB kaynaklı).

Kurum tarafından yayımlanan duyuru metni ekte yer almaktadır.

Duyuru metni için tıklayınız.

 

Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından 15.09.2017 tarihinde (bugün) yayımlanan duyuruda;

6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ile 12/04/2014 tarihli ve 28970 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda nüfus kriterine tabi olan eczacılara ait başvuruların https://eys.titck.gov.tr/ adresinden erişilebilecek olan Eczacı Yerleştirme Sistemi (EYS) üzerinden 15/09/2017-14/10/2017 tarihleri arasında alınacağı ve eczacı yerleştirme işlemi yapılacağı bildirilmiş olup, kontenjan listesi yayımlanmıştır.

Başvuru sahiplerinin https://eys.titck.gov.tr/ adresi üzerinden belgelerini eksiksiz olarak eklemelerinin ardından, EYS’ye eklenen belgelerin asılları ile birlikte İl veya İlçe Sağlık Müdürlüklerine giderek başvurularını onaylatmaları gerektiği, başvuru sahipleri tarafından gerektiğinde destek almak için Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir ve Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir e-posta adresine ulaşabilecekleri belirtilmiştir.

Kontenjan listesi için tıklayınız.

 

Sosyal Güvenlik Kurumu Muhasebe Daire Başkanlığı'ndan Birliğimize yapılan bilgilendirmede;

2017 Haziran Ayı Hastane, Eczane, Optik ve Tıbbi Malzeme tedarikçilerine ait fatura bedellerinin 15.09.2017 tarihinde bankaya gönderileceği ve aynı gün eczacılarımıza ödeme yapılacağı iletilmiştir.

 

Birliğimize Bölge Eczacı Odalarımız ve eczacılarımız tarafından yapılan bildirimlerde eczacılarımızın medikal medula sistemi üzerinden dönem sonlandırma işlemi gerçekleştirirken sıkıntılar yaşadığı ifade edilmektedir.

Birliğimiz tarafından 03.07.2017 tarihinde, Eczanelerden Tıbbi Malzeme Temini, Ürün Takip Sistemi İşlem Basamakları ve Medula Giriş İşlemleri hakkında detaylı bilgilendirme dosyası hazırlanarak web sitemiz ve Bölge Eczacı Odalarımız aracılığı ile eczacılarımıza ulaştırılmıştır.

Bilgilendirme dosyasında da aktarıldığı üzere; Tıbbi Malzeme Temini için Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaşma yapmış olan eczanelerin, sigortalı ve hak sahiplerine tıbbi malzeme temini sırasında giriş yapmaları gereken Medula Ekranına erişim https://medsahis.sgk.gov.tr/sahis/pages/login.jsp linki üzerinden eczane sicil no ve mevcut medula eczane şifreleri ile gerçekleştirilmektedir. Dönem sonlandırma işlemleri ise; aynı link üzerinden TC Kimlik No ve Eczacı Odaları tarafından eczacılarımıza ulaştırılan şifreler ile yapılabilmektedir.

Bilgilendirme dosyasına www.teb.org.tr sayfamızın sol tarafındaki “Uygulamalar Bölümü” altında yer alan “Bilgilendirme - Tıbbi Malzeme Temini Hakkında” başlıklı bölüm üzerinden ulaşılabilmekte olup, dosyamızın 74-79 numaralı slaytlarında bulunan dönem sonlandırma işlemlerine ilişkin ekran görüntüleri duyurumuz alt bilgisinde yer almaktadır.

Tıbbi Malzeme Temini Hakkında detaylı bilgilendirme içeren dosyaya ulaşmak için tıklayınız.

 

Birliğimiz tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna yapılan resmi başvuru ile,  Bakanlar Kurulu Kararı ile; 28-29.08.2017 tarihleri tam gün, 31.08.2017 tarihi ise yarım gün idari tatil ilan edilmesi nedeni ile Eylül ayı içinde teslim edilmesi gereken Ağustos ayı reçetelerinin, fatura tesliminde sıkıntılar yaşanacağı öngörülmüş, teslim süresinin uzatılması talep dilmişti.

Kurum  tarafından 12.09.2017 (bugün) tarihinde yapılan duyuru ile, reçete ve fatura eki belgelerin tesliminde sıkıntılar yaşanması öngörüldüğünden 15.09.2017 tarihine kadar Kuruma teslim edilmesi gereken optisyenlik müesseseleri dahil 2017/Ağustos ayına ilişkin reçeteler ile Sağlık Kurum/Kuruluşu fatura eki belgelerin son teslimi 22.09.2017 tarihi mesai bitimine kadar uzatıldığı bildirilmektedir.

 

Eylül 2017 tarihli 30175sayılı Resmi Gazetede “Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile “Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyona Ait Kararlar” yayımlanmıştır.

Tebliğ değişikliği metni ve komisyon kararı ile ilaç - eczacılık hizmetlerini ilgilendiren değişikliklerin yürürlükte bulunan SUT ile hazırlanan karşılaştırmalı tablosu ekte yer almaktadır.

Tebliğ metni için tıklayınız.

Komisyon kararı için tıklayınız.

Karşılaştırmalı tablo için tıklayınız.

 

Sosyal Güvenlik Kurumu Muhasebe Dairesi Başkanlığı'ndan alınan bilgi;

2017 Temmuz ayı Hastane ilaç malzeme avansı, eczane kan ürünü ile eczane ve optik katılım payı ödemelerinin 28.08.2017 Pazartesi günü eczacılarımızın hesabında olacağı yönündedir.

Tüm meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.

 

<< Başlangıç < Önceki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sonraki > Son >>

Sayfa 9 / 515